Чи дійсно ми не самі у Всесвіті? Це питання знову постало після недавнього відкриття, яке привернуло увагу астрономів. Використовуючи нейронні мережі, дослідники вивчили близько п’яти мільйонів віддалених сонячних систем і виявили 60 зірок, оточених дивними «інопланетними електростанціями». Сім з цих зірок — червоні карлики (M-карлики), які випромінюють надмірні інфрачервоні «теплові сигнатури», що не піддаються природним поясненням.

Теорія сфер Дайсона

У 1960 році фізик-теоретик Фріман Дайсон запропонував ідею астроінженерного проєкту, відомого як сфера Дайсона. Це гіпотетична конструкція, яка передбачає створення величезної оболонки або рою супутників навколо зірки для збору її енергії. Така мегаструктура могла б використовувати всю енергію зірки для підтримки життя і технологій високорозвиненої цивілізації.

Якщо подібні сфери справді існують, це могло б стати доказом існування технологічно розвинутих інопланетних цивілізацій. Вчені вважають, що такі конструкції будуть випромінювати велику кількість тепла, що можна помітити через інфрачервоні телескопи.

Останні дослідження

Останній пошук інфрачервоних сигнатур, які могли б свідчити про існування сфери Дайсона, був проведений командою астрономів під керівництвом Матіаса Суазо та Габі Контардо. Вони об’єднали дані з космічних телескопів Gaia та NASA, а також наземних інфрачервоних телескопів. В результаті дослідження було виявлено 7 червоних карликів, які випромінюють у 60 разів більше тепла, ніж очікувалося, що може свідчити про наявність рою Дайсона — системи з безлічі супутників, які збирають енергію зірки.

Команда також зазначила, що для остаточного підтвердження цих припущень необхідно провести додаткові дослідження.

Пошуки в Італії

Паралельно з дослідженням Суазо і його команди, група італійських дослідників під керівництвом Контардо виявила 53 кандидати на наявність сфер Дайсона, зосереджених навколо зірок, схожих на Сонце, на відстані близько 6500 світлових років. Деякі з цих об’єктів можуть бути молодими зірками, що частково пояснює надлишкове інфрачервоне випромінювання.

Що далі?

Поки що підтвердження існування сфер Дайсона немає, і залишається багато теорій щодо їхнього можливого походження. Вчені продовжують свої спостереження, щоб розкрити справжню природу цих дивних об’єктів. Якщо ж ці мегаструктури справді існують, це може бути першим кроком до розуміння існування розвинених інопланетних цивілізацій, які вже знайшли спосіб вижити у Всесвіті, що поступово охолоджується.

Таким чином, сфери Дайсона можуть стати одним із ключових доказів існування інопланетного розуму, здатного будувати величезні енергетичні системи для забезпечення своїх потреб через мільярди років.