Нещодавнє дослідження біологів із University of St Andrews (Шотландія) принесло новий погляд на спілкування між людиною та мавпами, розкриваючи глибокі еволюційні аспекти мови жестів у вищих приматів.

Згідно з публікацією на порталі PLOS Biologe, у порівняльному аналізі людського та мавпячого спілкування вчені виявили, що мавпи, використовуючи міміку та жестикуляцію, надають гнучке та цілеспрямоване спілкування, незважаючи на явну відсутність людської мови. Багатий репертуар мавпових жестів, описаний у всіх видів приматів, крім людини, став об’єктом уваги дослідників.

Цікавим є те, що багато жестів мавп виявились загальними серед видів і, мабуть, біологічно успадкованими. Питання виникає: чому ці жести не збереглися у людському спілкуванні?

Дослідження, що включало 5656 учасників через онлайн-гру, виявило, що люди успішно розпізнають і розуміють 10 жестів мавп. Це розуміння, очевидно, зберігається незалежно від конкретних типів жестів та їх значень. Інформація про комунікативний контекст має лише незначний вплив на успіх у розпізнаванні.

Результати дослідження вказують на глибоку еволюційну схожість між мавпячим та людським спілкуванням. Навіть після розбіжності з іншими приматами, людина зберегла когнітивний доступ до спадкової системи жестів мавп, що відкриває нові горизонти для розуміння еволюції мови та спілкування приматів.