Камбоджійські біологи з Університету Свайріенга зробили важливе відкриття — у водах річки Меконг знову виявили гігантського лососевого карпа, якого не бачили з 2005 року та вважали вимерлим майже 20 років. Результати цього дослідження були опубліковані в науковому журналі Biological Conservation (BioCons).

Біологи провели аналіз даних, зібраних від місцевих рибальських громад, і зафіксували три випадки появи лососевих карпів у період із 2020 по 2023 рік. Це відкриття дає надію на збереження та можливе відродження популяції цього рідкісного виду.

Sovannara/XinHua/Global Look Press

Плани на подальші дослідження

Дослідники планують співпрацю з рибалками з Таїланду та Лаосу, щоб з’ясувати, чи трапляється ця риба на інших ділянках річки Меконг. Популяція гігантського лососевого карпа значно скоротилася через надмірний вилов та деградацію природного середовища, тому він зараз перебуває під загрозою повного зникнення.

Унікальні характеристики «риби-примари»

Гігантський лососевий карп є ендеміком середньої течії Меконгу, що протікає територіями Камбоджі, Лаосу та Таїланду. Відомо, що дорослі особини цього виду можуть виростати до 130 сантиметрів у довжину та важити до 30 кілограмів. Через рідкісні зустрічі з цією рибою місцеві жителі називають її «рибою-примарою» або «примарою Меконгу».

Відкриття гігантського лососевого карпа є важливим кроком у напрямку збереження біорізноманіття Меконгу. Воно свідчить про те, що навіть види, які вважалися вимерлими, можуть мати шанс на відродження. Проте, щоб цей вид не зник остаточно, необхідні скоординовані зусилля біологів, рибалок і природоохоронців для збереження його середовища проживання та запобігання надмірному вилову.