Середа, 8 Травня

Вчені вперше змогли довести присутність нейтрино у колайдері частинок. Нейтрино також називають “привидами”, оскільки їх практично неможливо виявити, повідомляє Science Alert.

Успішний експеримент було проведено за допомогою детектора FASER на Великому адронному колайдері (ВАК). Перше пряме спостереження нейтрино допоможе зрозуміти, як формуються ці частки, які властивості та роль у еволюції Всесвіту.

“Ми виявили нейтрино з абсолютно нового джерела – колайдерів частинок, де два пучки частинок стикаються один з одним з надзвичайно високою енергією”, – пояснив фізик елементарних частинок Джонатан Фенг з Каліфорнійського університету в Ірвіні.

Нейтрино – найпоширеніші субатомні частинки у Всесвіті після фотонів. Але в них немає електричного заряду, їхня маса майже дорівнює нулю, і вони майже не взаємодіють з іншими частинками. Вважається, що крізь тіло кожної людини кожну секунду проходять сотні мільярдів нейтрино, але вона цього не відчуває.

Космічні нейтрино утворюються під час ядерного синтезу всередині зірок або під час вибухів наднових. Фізики вважають, що їхня маса, якою б малою вона не була, впливає на гравітацію Всесвіту. Дослідження також показали, що іноді космічні нейтрино стикаються з іншими частинками і роблять дуже слабкий спалах світла. Підземні детектори, ізольовані з інших джерел випромінювання, можуть виявляти ці сплески.

Нейтрино, які утворюються в колайдерах частинок, також є предметом пильного вивчення. Під час експериментів на ВАК вчені поставили за мету змусити нейтрино зіткнутися з ядрами у вольфрамових пластинах. Вони отримали низку сигналів. Як показав новий аналіз, ймовірність того, що ці сигнали утворилися випадковим чином, практично дорівнює нулю. В даний час вчені мають намір продовжувати збір та аналіз даних ВАК.