У 2016 році команда геологів у канадській шахті зробила надзвичайне відкриття – вони знайшли воду, вік якої перевищує 2,6 мільярда років. Це стало рекордом, адже ця вода виявилася найстарішою на планеті. Цікаво, що лише три роки до того, в тій же шахті, та ж команда виявила іншу давню воду, яка на той момент також вважалася найстарішою. Один із вчених навіть спробував її на смак.

Якби це був сюжет фільму, на цьому моменті глядачі, напевно, подумки вигукували б: “НІ, НЕ РОБИ ЦЬОГО!” Але в науці іноді доводиться довіритися своїм інстинктам. Професорка Барбара Шервуд Лоллар, яка очолювала команду геологів, пояснила CNN після відкриття 2013 року, що дегустація зразків є звичайною практикою для геологів.

Вода, що розповідає про минуле

За словами Шервуд Лоллар, смак води може дати підказку щодо її віку: чим солоніша рідина, тим старіша вона може бути. Хоча пити її небезпечно через високу концентрацію мінералів і солей, Лоллар зізналася, що наважилася злегка торкнутися рідини язиком.

Як ж на смак найстаріша вода на Землі?

Шервуд Лоллар описала її як “дуже солону і гірку – значно солонішу за морську воду”. Цей опис, звісно, не робить її привабливою для пиття, але наукова цінність цієї рідини вражає.

Незважаючи на те, що смак не викликає особливого бажання повторити експеримент, аналіз води, виявленої у 2016 році, дав вченим багато корисної інформації. Вони виявили сліди сульфатів у воді, які вказували на наявність життя в минулому.

“Дослідження показали, що сульфати у воді є своєрідним відбитком, який свідчить про присутність життя”, – розповіла Шервуд Лоллар BBC News. Вона також додала, що цей сигнал, який вони зафіксували у рідині, міг бути створений мікроорганізмами протягом дуже тривалого часу.

Це свідчить, що у воді могли існувати мікроби на протязі геологічних епох. Хоча її смак не був приємним, цей зразок містив у собі докази давнього життя, що робить його унікальним науковим відкриттям.