Понеділок, 8 Липня

Вчені уважно вивчають Проксиму Центавра B з моменту її відкриття в 2016 році. Їм цікаво дізнатися про її потенціал для підтримки життя в майбутньому. Нещодавно дослідники виявили, що за різноманітних умов Proxima Centauri b може утримувати на своїй поверхні величезні площі рідкої води.

Маса Проксими Центавра B в 1,3 рази перевищує масу Землі, і це червоний карлик. Щоб обійти свою материнську зірку, потрібно 11 днів.

«Головне повідомлення наших симуляцій полягає в тому, що існує пристойний шанс, що планета буде придатною для життя», — сказав Ентоні Дель Дженіо, планетолог з Інституту космічних досліджень імені Годдарда NASA в Нью-Йорку.

Коли вчені змоделювали гіпотетичну атмосферу на Проксимі Центавра B у 2016 році, вони виявили, що звернена до зірки півкуля екзопланети може запектися, а інша сторона замерзне. Отже, відповідно до знахідки, на Проксимі Центавра b може існувати лише коло теплого моря.

Але нещодавнє моделювання було виконано шляхом включення динамічного циркулюючого океану, здатного передавати тепло з одного боку на інший. Дослідник Дель Дженіо сказав LiveScience: «Хоча нічна сторона ніколи не бачить зоряного світла, навколо екваторіального регіону є смуга рідкої води». Дослідники запустили різні сценарії моделювання, щоб вивчити вплив гігантських континентів, тонкої атмосфери, різного складу атмосфери та зміни кількості солі в глобальному океані. Майже в усіх сценаріях вони спостерігали океан на якійсь частині його поверхні.