Вчені виявили в Бразилії новий вид ящірки, настільки незвичайний, що його важко відрізнити від черв’яка. Ця “черв’якова ящірка”, або амфісбена, отримала назву Amphisbaena amethysta і є черговим підтвердженням неймовірного різноманіття природи.

Випадкова знахідка

Новий вид був виявлений під час природоохоронних робіт у гірському районі Еспіньясо в Бразилії. Команда вчених натрапила на кілька екземплярів амфісбени, які не вписувалися в опис жодного з відомих видів.

Amphisbaena amethysta. Автор зображення: Рібейро та ін., ZooKeys 2024 (CC BY 4.0)

Дослідження ДНК підтвердило унікальність

Щоб переконатися, що це дійсно новий вид, вчені провели детальне дослідження морфологічних особливостей ящірок (форми морди, луски, кількості кілець на тілі) та проаналізували їх ДНК. Результати підтвердили, що це унікальний вид, який отримав назву Amphisbaena amethysta на честь аметисту, що видобувається в цьому регіоні.

Незвичайний зовнішній вигляд

A. amethysta зовні нагадує великого рожевого черв’яка з коричневою лускою ближче до хвоста. Довжина ящірки становить трохи менше 26 сантиметрів. Як і інші амфісбени, вона веде підземний спосіб життя і має маленькі очі.

Довжина ящірки становить трохи менше 26 сантиметрів. Автор зображення: Рібейро та ін., ZooKeys 2024 (CC BY 4.0)

Ендемік гірського району

Дослідники встановили, що A. amethysta є ендеміком гірського району Еспіньясо і не зустрічається за його межами. Це свідчить про унікальність біорізноманіття цього регіону.

Надія на нові відкриття

Вчені сподіваються, що виявлення A. amethysta – це лише початок. Вони вважають, що в гірському районі Еспіньясо може мешкати ще багато невідомих видів тварин, які чекають на своє відкриття. Це підкреслює важливість проведення природоохоронних робіт та досліджень біорізноманіття в унікальних екосистемах нашої планети.