Вчені з Нової Зеландії склали точну карту сьомого континенту Зеландія, який знаходиться під водою. Робота вчених опублікована в журналі AGU.Advancing Earth and Space Sciences.

У крейдяному періоді суперматерик Гондвана через процеси всередині Землі розділився на Африку, Австралію та Зеландію. Вчені довгий час не вважали Зеландію материком, лише в 19 столітті геологи заговорили про існування сьомого континенту.

На карті показано розміри сьомого континенту

Вчені виявили гірські породи, рівнини, гори, плато, що вказують на те, що Зеландія є материком, який прихований під водою. Від Австралії материк відокремлює Тасманове море, що заповнило великий розлом-рифт у земній корі, який зупинився приблизно 50 мільйонів років тому.

Останніми роками завдяки морським експедиціям на затоплений материк, і навіть супутниковому спостереженню вдалося скласти точну карту блоку земної кори.

Батиметрична і тектонічна обстановка Північної Зеландії.
Зразки, проаналізовані в цьому документі, показані символами з густими чорними контурами. PAC = Тихоокеанська плита, AUS = Австралійська плита, Ch I. = Острови Честерфілд, NB = Норфолкський басейн, WNR = Західний Норфолкський хребет, WR = Ванганелла хребет, RR = Рейнга хребет і CK = Колвіль Ноллс.
Зображення: AGU.Advancing Earth and Space Sciences.

Новозеландський вчений Нік Мортімер з колегами, який давно вивчав материк, ще 2003 року окреслив приблизні межі сьомого материка. У нових дослідженнях Мортімер завершив складання докладної геологічної карти континенту та зміг точніше описати розкол Гондвани. За даними вчених, близько 100 млн років тому відокремилися об’єднані Австралія та Антарктида, але Зеландія ще поєднувалася із західною Антарктидою. Антарктида розділилася із Зеландією близько 20 млн. років тому, що призвело до затоплення 95% площі таємничого материка.