Субота, 6 Липня

Австралійські дослідники з Університету Квінсленда зробили неймовірне відкриття, зафіксувавши на відео процес формування ембріона перепілки на ранній стадії. Використовуючи інноваційну техніку з флуоресцентними білками, вчені змогли спостерігати, як клітини ембріона рухаються та організовуються, формуючи перші зачатки серця, хребта та мозку.

Перепелиний ембріон як модель людського розвитку

Ембріони перепілки на ранніх стадіях розвитку дуже схожі на людські, що робить їх ідеальною моделлю для вивчення процесів, які можуть призвести до вроджених дефектів у людей. Дослідники сподіваються, що їхнє відкриття допоможе зрозуміти, які помилки у розвитку ембріональних клітин призводять до таких дефектів, і розробити нові методи лікування.

Вперше в історії вчені записали відео в режимі реального часу, як ембріон на ранній стадії формує «нервову трубку», яка перетвориться на його мозок і спинний мозок (вище). Для освітлення цього крихітного ембріона була використана інноваційна техніка з використанням флуоресцентного білка.

Флуоресцентні білки розкривають таємниці ембріонального розвитку

За допомогою флуоресцентних білків Lifeact, вчені змогли візуалізувати актиновий цитоскелет – білкову опорну структуру, яка надає клітинам форму та допомагає їм рухатися. Це дозволило побачити, як клітини ембріона “повзають” по цитоскелету, займаючи свої місця та формуючи органи.

Проривні відкриття

Дослідники вперше зафіксували, як стовбурові клітини серця переміщуються в ембріоні, щоб створити раннє серце. Також вони спостерігали процес “застібання” клітин вздовж нервової трубки, яка згодом перетворюється на головний та спинний мозок.

Надія на нові методи лікування

Це дослідження є важливим кроком у розумінні складних процесів ембріонального розвитку. Вчені сподіваються, що їхні відкриття допоможуть розробити нові методи діагностики та лікування вроджених дефектів у людей.

Майбутнє досліджень

Наразі команда дослідників продовжує вивчати, як мутації та інші фактори можуть впливати на розвиток ембріона та призводити до вроджених дефектів. Вони також планують дослідити інші етапи ембріонального розвитку, щоб отримати повнішу картину цього дивовижного процесу.