Дослідження психологів з Університету Вікторії в Канаді показало, що функціонування мозку людини погіршується при невеликій кількості вихлопних газів від дизельного палива. Результати дослідження були опубліковані в журналі Environmental Health.

На дослідження вчені запросили 25 здорових людей. Вони були поділені на дві групи: перша протягом двох годин зазнавала впливу невеликої кількості вихлопних газів, друга – фільтрованого повітря. Кожні 15 хвилин учасники по 15 хвилин їздили велотренажером. Під час експерименту вчені стежили за активністю мозку добровольців за допомогою МРТ.

Результати показали, що дія вихлопних газів дизельного палива призвела до зниження функціональної зв’язності в мозку, і, як наслідок, зниження когнітивних здібностей. Хоча попередні дослідження показали, що функціонування мозку покращується за помірної фізичної активності, проте при впливі забрудненого повітря це не працювало.

Примітно, що зміни у роботі мозку були тимчасовими, і після дії чистого повітря все нормалізувалося.

«Забруднення повітря нині визнано найбільшою екологічною загрозою здоров’ю людини. Ми впевнені, що інші забруднювачі повітря, наприклад дим від пожеж, також негативно впливають на мозок. Ймовірно, це одна з причин зростання кількості пацієнтів із когнітивними порушеннями», – зробили висновок вчені.