П’ятниця, 5 Липня

У червні із Тихого океану витягли «аномальні» металеві сферули. Але згідно з декількома новими дослідженнями, мікроскопічні кульки — результат штучного промислового забруднення, а не фрагменти міжзоряного метеору.

Минулого літа Гарвардський астрофізик та мисливець за позаземними об’єктами Аві Леб заявив, що кілька крихітних металевих куль, доставлених з дна океану, ймовірно, були залишками міжзоряного метеорита і навіть могли містити сигнатури інопланетних технологій. Тепер незалежний аналіз показує, що сферули мають набагато менш віддалене походження: вони, швидше за все, є побічним продуктом спалювання на Землі.

Леб та його колеги знайшли сферули розміром із мікрометр під час експедиції біля узбережжя Папуа-Нової Гвінеї у пошуках фрагментів метеору, що пройшов через атмосферу у 2014 році.

Аві Леб з іншими членами команди на експедиційному судні Silver Star. Магнітні сани щойно дістали уламки з дна океану під час пробігу 12. Зображення: Avi Loeb

Спираючись на зареєстровану швидкість метеора, Леб та його команда сказали, що космічний камінь, ймовірно, був міжзоряним об’єктом і залишив уламки після розпаду — сфери, які пізніше вчені знайшли на морському дні.

У кількох повідомленнях у блозі та статті, що не рецензується, розміщеної в базі даних препринтів arXiv, Леб описав різні «аномальні» властивості металевих гранул. Він зосередився, зокрема, на п’яти сферулах, що відрізнялися високим відсотком берилію, лантану та урану. Леб назвав їх “сферулами BeLaU”. З того часу він вважає, що дивні сфери можуть бути свідченням інопланетних технологій.

Якщо припустити, що сферули справді прийшли з космосу (що під великим питанням). Якщо ви почнете з припущення, що ці конкретні гранули виникли в космосі, їхній склад дійсно здається незвичайним. Однак, як зазначили вчені у нещодавній статті, опублікованій у журналі Research Notes of the AAS, вони відповідають профілю забруднюючих речовин вугільної золи. Автор дослідження Патрісіо Галлардо, астроном з університету Чикаго, написав, що через це «метеоритне походження сумнівне».

Зразок деяких сфер, які команда Аві Леба знайшла, прочесавши дно океану в пошуках інопланетних фрагментів. Ці фрагменти крихітні, розміром лише 0,3 мм. Зображення: Avi Loeb

Так, сферули могли потрапити на Землю з-за меж Сонячної системи, але, ґрунтуючись на наявних доказах, здається набагато вірогіднішим, що вони виникли набагато ближче до будинку, зазначив астробіолог НАСА Калеб Шарф на X (раніше): «Ну вони дійсно виявили докази технологічної цивілізації… прямо тут, Землі».

Леб відповів на цю критику у блозі на Medium, стверджуючи, що автори нових досліджень не можуть адекватно оцінити склад сферул, не вивчивши їх безпосередньо.