П’ятниця, 18 Жовтня

Вчені з Бразилії виявили скам’янілість віком 237 мільйонів років, яка може стати ключем до розуміння еволюції динозаврів. Знахідка, що належить до ранніх предків плазунів, була зроблена ще у 2014 році поблизу міста Прайсо-ду-Сул, але лише нещодавно палеонтолог Родріго Темп Мюллер розпочав її детальне дослідження.

Gondwanaz paraesensis: маленький предок великих істот

Скам’янілість отримала назву Gondwanaz paraesensis, на честь стародавнього суперконтиненту Гондвана та міста, де її знайшли. Ця давня істота, розміром з невеликого собаку, важила близько 4,5 кілограма і мала хвіст довжиною близько метра. Вона належить до групи динозавроморфів, а точніше до сімейства силезавридів, які були близькими родичами динозаврів, але жили на кілька мільйонів років раніше.

Бразильські вчені виявили скам’янілість віком 237 мільйонів років, яка може допомогти пояснити, як еволюціонували динозаври та стали правити планетою. Фото: REUTERS

Три крижових хребця: ключ до еволюції

Однією з найцікавіших особливостей Gondwanaz paraesensis є наявність трьох крижових хребців, що характерно для більш просунутих видів цієї групи. Це відкриття свідчить про те, що цей вид міг бути предком архозаврів, до яких сьогодні належать крокодили та птахи. Крім того, дослідження показує, що ці істоти могли адаптуватися до пересування за різними умовами місцевості.

Палеонтолог Родріго Темп Мюллер тримає скам’янілість Gondwanax paraisensis віком 237 мільйонів років у лабораторії в Бразилії. Фото: REUTERS

Вікно у минуле

“Найважливіша частина знахідки – це її вік”, – зазначає Мюллер. “Оскільки вона така стародавня, вона дає нам підказки про те, як динозаври з’явилися на світ”. Вивчення Gondwanaz paraesensis допоможе вченим краще зрозуміти ранні етапи еволюції динозаврів та їхніх найближчих родичів, а також фактори, що сприяли їхньому домінуванню на Землі.

Це відкриття ще раз підтверджує, що наша планета зберігає безліч таємниць про минуле, і кожна нова знахідка може перевернути наше уявлення про історію життя на Землі.

Цікаво знати: Людина проти динозавра: хто кого побоювався б насправді