Вчені з Європи виявили, що на півдні Італії з’явилися колонії червоних вогняних мурах, відомих як один із найнебезпечніших інвазивних видів на Землі.

З урахуванням глобального потепління, вчені висловлюють побоювання про можливість поширення цих комах по всій Європі та можливу значну шкоду для всіх регіонів.

Червоні вогняні мурахи мають дуже отруйний укус, а їхня поява на нових територіях завдає великої шкоди місцевій флорі та фауні, включаючи руйнування культурних посівів. Однак найбільш тривожним фактором є їхня здатність скорочувати популяції інших видів, що викликає серйозне занепокоєння серед учених та екологів.

Дослідники з’ясували, що червоні вогняні мурахи були перевезені до Італії зі США та Китаю через міжнародну торгівлю. Також було зазначено, що ці комахи поширюються із приголомшливою швидкістю.

“Ми були здивовані, коли виявили наявність цих мурах на півдні Італії, але рано чи пізно це сталося”, – сказав Маттіа Менкетті, науковий співробітник Інституту еволюційної біології у Барселоні.

Раніше влада Італії вже виділила значні кошти на боротьбу з поширенням синіх крабів, які також класифікуються як агресивні інвазивні види. Тим не менш, екологи все ще не мають точних пояснень для причин і механізмів поширення цих видів, включаючи можливі зв’язки зі зміною клімату.