Понеділок, 7 Жовтня

Вчені виявили рештки гігантського птерозавра в Трансильванії, Румунія. Ця істота, яку назвали “Дракулою”, могла досягати 3,5 метра у висоту і мати розмах крил, більший за лондонський автобус. Вчені вважають, що це могла бути найбільша літаюча тварина в історії Землі.

Гігант з пізньої крейди

“Дракула” належить до родини Azhdarchidae, групи птерозаврів, які жили в пізній крейдяний період і відомі своїми величезними розмірами. Знахідка фрагментів скелета “Дракули” дозволила вченим оцінити його вражаючі розміри.

Останні новини: Жива скам’янілість. Вчені показали рибу, яка пережила динозаврів

Дракула на виставці в Німеччині. Автор зображення: Аксель Шмідт, Альтмюльтальський музей динозаврів

Чи міг “Дракула” літати?

Через фрагментарність решток важко однозначно стверджувати, чи міг “Дракула” літати. Проте, останні дослідження свідчать, що навіть деякі з найбільших птерозаврів були здатні до польоту.

Секрет гігантизму

Нове дослідження, опубліковане в журналі Current Biology, проливає світло на те, як птерозаври, такі як “Дракула”, досягали таких величезних розмірів. Виявляється, ключову роль в цьому відіграла їхня здатність до ефективного пересування по землі.

Шістдесят шість мільйонів років тому маленькі динозаври румунського острова Хацег боялися таких літаючих гігантів, як Хацегоптерикс. Stocktrek Images, Inc. / Alamy

Еволюція кінцівок

Вчені з Університету Лестера вивчили еволюцію кінцівок птерозаврів і виявили, що в середині юрського періоду їх анатомія стала більш схожою на анатомію наземних тварин. Це дозволило їм краще пересуватися по землі і сприяло збільшенню розмірів тіла.

Значення відкриття

Відкриття “Дракули” і дослідження еволюції птерозаврів розширюють наше розуміння цих дивовижних істот. Вони показують, що птерозаври були не лише літаючими ящерами, а й успішними наземними тваринами, які займали важливе місце в екосистемах мезозойської ери.