Понеділок, 1 Липня

Наука розкриває новий вимір мікробіоти людини: обеліски. Вчені Stanford University in California ідентифікували ці крихітні фрагменти РНК у ротовій порожнині та кишечнику. Обеліски є паличкоподібними або стрижнеподібними структурами, які не були виявлені раніше.

Згідно з повідомленням на порталі Nature, цей клас РНК, названий «Обелісками», має кілька загальних властивостей, включаючи кільцеві складання геному розміром близько 1 тисячі нуклеотидів, паличкоподібні вторинні структури та відкриті рамки зчитування, що кодують нову суперродину білків, названу «Обліни». Обеліски утворюють окрему філогенетичну групу, яка не має схожості з відомими біологічними агентами.

Дослідження також показало, що обеліски переважають у метатранскриптомах мікробіома людини, виявлених у стільці та порожнині рота. Вони можуть відрізнятися в різних анатомічних місцях і зберігатись у окремих людей протягом тривалого часу. Виявлено понад 29 тисяч обелісків у всьому світі, з різними підтипами та варіантами.

Це відкриття відкриває нові горизонти у вивченні мікробіоти людини та її взаємодії із господарем. Обеліски є різноманітним класом РНК, який колонізував мікробіоту людини і, ймовірно, відіграє важливу роль у його функціонуванні.