Міжнародна група астрономів із Швейцарії, Італії, Іспанії та інших країн зробила захоплююче відкриття на екзопланеті WASP-76b, яка відома своїми екстремальними умовами. Їхнє дослідження було опубліковане в науковому журналі Astronomy & Astrophysics (A&A).

WASP-76b: екстремальний світ

WASP-76b — це газовий гігант, який належить до класу «супергарячих юпітерів». Температура на поверхні цієї екзопланети перевищує 2000°C через її надзвичайну близькість до своєї зірки. Раніше було встановлено, що на WASP-76b йдуть дощі з розплавленого металу, що робить її однією з найцікавіших екзопланет для дослідження.

Залізні вітри

В новому дослідженні вчені зосередилися на денній стороні планети, де температура сягає 2400°C. Вони виявили потоки атомів заліза, які рухаються з нижніх до верхніх шарів атмосфери. Це свідчить про існування так званих залізних вітрів, які, ймовірно, виникають через надзвичайно гарячу точку в атмосфері планети.

Нові горизонти в розумінні екзопланет

За словами дослідників, відкриття залізних вітрів на WASP-76b дає можливість краще зрозуміти кліматичні умови на екзопланетах, особливо на гарячих газових гігантах. Це може сприяти подальшим дослідженням кліматичних процесів на далеких планетах з екстремальними умовами.

Це відкриття ще більше поглиблює наше розуміння таких незвичайних світів і розкриває складність атмосфер екзопланет, що знаходяться поза межами нашої Сонячної системи.