Четвер, 22 Серпня

Всесвітньо відома золота маска фараона Тутанхамона, знайдена у 1922 році в його гробниці, завжди була предметом захоплення та вивчення. Однак, британський єгиптолог професор Джоанн Флетчер висунула інтригуючу гіпотезу, що маска могла насправді належати іншій особі, можливо, навіть легендарній цариці Нефертіті.

Жіночі сережки на чоловічій масці

Однією з головних підстав для сумнівів є наявність на масці сережок. У давньоєгипетському суспільстві сережки носили лише жінки та діти, що робить їх присутність на посмертній масці фараона досить незвичайною. Це відкриття спонукало дослідників до більш детального вивчення маски та її походження.

Авторство фото: Джоанн Флетчер

Відмінність у складі золота

Аналіз складу золотого сплаву, з якого виготовлена маска, показав, що він відрізняється від складу золота, використаного для решти саркофага. Це може свідчити про те, що маска була виготовлена окремо та пізніше додана до поховання Тутанхамона.

Гіпотеза про Нефертіті

Професор Флетчер припускає, що маска могла спочатку належати Нефертіті, дружині фараона Ехнатона та мачусі Тутанхамона. Нефертіті була відома своєю красою та впливом, і її зображення часто зустрічаються в єгипетському мистецтві. Можливо, маска була створена для неї, але після її смерті була перероблена для Тутанхамона.

Нефертіті була відома своєю красою та впливом, і її зображення часто зустрічаються в єгипетському мистецтві. Вчені припускають, що золота маска була створена для Нефертіті, але після її смерті була перероблена для Тутанхамона

Подальші дослідження

Щоб підтвердити або спростувати цю гіпотезу, необхідні подальші дослідження. Вчені планують провести більш детальний аналіз маски та інших артефактів з гробниці Тутанхамона, а також порівняти їх з відомими зображеннями Нефертіті.

Гіпотеза про те, що золота маска Тутанхамона могла насправді належати Нефертіті, відкриває нові перспективи у вивченні історії та культури Стародавнього Єгипту. Вона нагадує нам про те, що навіть найвідоміші артефакти можуть приховувати нерозгадані таємниці, і що історія завжди готова піднести нам нові сюрпризи.