П’ятниця, 5 Липня

Вчені розкрили, що призвело Землю до гігантської снігової фази 700 мільйонів років тому. Винуватець? Низький рівень вулканічних викидів CO2 у поєднанні з вивітрюванням древніх вулканічних порід. Це відкриття, опубліковане в журналі Geology, проливає світло на кліматичний термостат Землі та чутливість глобального клімату до атмосферного вуглецю.

Уявіть собі Землю, що майже повністю замерзла. Саме це, за припущенням дослідників під керівництвом доктора Адріани Дуткевич, сталося під час Стертського заледеніння, яке тривало 57 мільйонів років. Надихнувшись льодовиковими уламками в австралійському хребті Фліндерс, команда використала складне моделювання для занурення у минуле.

Відкладення Стуртського зледеніння 717–664 мільйонів років тому на півночі хребта Фліндерс, Австралія. Провідний автор дослідження доктор Адріана Дуткевич вказує на товстий шар льодовикових відкладень.
Фото: професор Дітмар Мюллер/Університет Сіднея

Їхні висновки вказують на те, що підводні вулкани, відповідальні за викид CO2, були менш активними в цей період, а вивітрювання гірських порід призводило до додаткового поглинання CO2.

В результаті CO2 впав нижче критичного порога, що викликало повсюдне заледеніння. Це дослідження не лише розкриває давню загадку, а й пропонує цінні ідеї для розуміння та захисту майбутнього клімату нашої планети.