Журнал Nature Climate Change опублікував статтю з описом дослідження, проведеного вченими з Оксфордського університету, де оцінюється зміна глобальної температури через виверження вулкана Тонга. Експерти вважають, що вплив буде настільки сильним, що може тимчасово підвищити середню глобальну температуру на 1,5 °C вище за межу, встановлену Паризькою угодою ще в 2015 році. На можливість такого ефекту вказують моделі перенесення випромінювання, які використовувалися для оцінки глобального впливу температурного викиду водяної пари в атмосферу.

Незабаром після вибуху кліматологи змогли виявити ефект потепління 0,12 Вт на квадратний метр. Потім вчені використовували дані моделі переносу як вихідні дані для стандартної кліматичної моделі і таким чином оцінили ймовірність підвищення середньої глобальної температури протягом наступних 10 років після виверження. Вони розглянули 2 сценарії, які включали низький та помірний рівень викидів вуглекислого газу. На жаль, в обох сценаріях графіки показували дуже високу ймовірність підвищення середньої глобальної температури на понад 1,5 °C. За першого сценарію ця ймовірність збільшилася з 50% до 57%, за другого — з 60% до 67%.

У січні 2022 року підводний вулкан Хунга-Тонга-Хунга-Хаапай вивергся з такою силою, що в атмосферу було викинуто величезну кількість попелу, газу та води. Внаслідок вибуху в атмосферу було викинуто 146 тонн води, що справило ефект потепління. Оскільки вибух був настільки потужним, більша частина води досягла стратосфери, а це означає, що потрібно багато років, щоб вона осіла назад на Землю.