П’ятниця, 20 Вересня

Вчені Північно-Західного університету виявили фермент, який допомагає раковим клітинам ховатися від імунної системи. Виявилося, що кіназа є відповідальною за ухилення від імунної відповіді при гліомі. Результати роботи опубліковані у журналі Nature Communications.

У процесі дослідження фахівці виявили, що кіназа, що виробляється геном Chek2, допомагає пухлинним клітинам гліоми уникати Т-клітин CD8 у мишей. CD8 T-клітини – інструменти імунної системи, що допомагають атакувати зовнішні патогени. За наявності раку фіксується дисфункція цих клітин. В експерименті автори розглядали мишей із гліомою, у яких видалили кіназу, що призвело до вищих показників відповіді на імунотерапію.

Дослідники пояснюють цей механізм тим, що гліоми мають складний взаємозв’язок з імунною системою, а пухлини використовують різні тактики для придушення та ухилення від імунної відповіді. Наразі висновки цієї роботи планується підтвердити у подальших клінічних випробуваннях.

Гліома – вид раку, що виявляється в головному та спинному мозку. Ці пухлини є найбільш поширеним типом первинного раку центральної нервової системи у дорослих, а пацієнти із злоякісними гліомами часто мають низькі шанси на виживання.