Астрономи виявили дві найближчі до Землі чорні дірки зіркової маси – Gaia BH1 та Gaia BH2. Вони розташовані на відстані 1560 світлових років у напрямку сузір’я Зміїносця та у 3800 світлових роках у напрямку сузір’я Центавра відповідно. Про це повідомляється у статті, опублікованій у журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society (MNRAS).

Чорні діри були виявлені під час спостереження за рухом їхніх зірок-компаньйонів за допомогою космічного апарату ЕКА Gaia. Результати вимірювання кутового моменту вказували на те, що вони обертаються навколо об’єктів, які приблизно в десять разів масивніші за наше Сонце. Варіант із системами подвійних зірок був виключений, оскільки об’єкти не випромінюють жодного світла.

Хоча вважається, що чорні дірки взагалі не випромінюють світла, при падінні матеріалу на обрій подій виділяється енергія у вигляді радіо- та рентгенівського випромінювання, що робить цей тип масивних компактних об’єктів легкими для виявлення.

Відсутність такого випромінювання вказує на те, що чорні дірки знаходяться набагато далі від своїх зірок-компаньйонів, ніж інші відомі такого роду об’єкти. Той факт, що Gaia BH1 і Gaia BH2 також є найближчими до Землі відомими чорними дірками, припускає, що багато інших подібних чорних дір у подвійних системах з широкими орбітами все ще не виявлено.