Вчені Північно-Західного університету виявили, що основною причиною смерті людей, які заразилися коронавірусною інфекцією, був не цитокіновий шторм, а вторинна бактеріальна інфекція. Такого висновку дослідники дійшли, використавши методи машинного навчання для аналізу медичних карт. Статтю опубліковано в журналі Journal of Clinical Investigation (JCI).

Для аналізу були використані медичні карти 585 пацієнтів, які потрапили у відділення інтенсивної терапії з тяжкою пневмонією та дихальною недостатністю, у 190 з яких було діагностовано COVID-19. Метод машинного навчання під назвою CarpeDiem був використаний для групування аналогічних пацієнтів у ВІТ за клінічними станами. Це дозволило з’ясувати, як вторинні бактеріальні інфекції вплинули життя пацієнтів.

Пацієнти, дані яких були використані для аналізу, брали участь у дослідженні SCRIPT для виявлення нових біомаркерів та методів лікування пацієнтів із тяжкою пневмонією. В рамках SCRIPT група лікарів у ВІТ використовувала сучасний аналіз зразків, зібраних у рамках клінічної допомоги, для діагностики та вивчення результатів вторинної пневмонії.

Дослідження показало, що роль бактеріальної суперінфекції легень як причини смерті пацієнтів з COVID-19 була недооцінена, тому що більшість центрів не шукали її або розглядали результати лише з точки зору наявності чи відсутності бактеріальної суперінфекції, а не того, чи є її лікування успішним чи ні. У майбутньому вчені планують з’ясувати, чому деякі пацієнти виліковувалися від пневмонії, інші ні.