Середа, 3 Липня

Науковці відкрили унікальну знахідку в Марокко, яка містить добре збережені скам’янілості трилобітів, датовані кембрійською епохою, що становить приблизно 500 мільйонів років тому. Внаслідок вулканічного потоку, попіл зберіг цих давніх членистоногих у винятковому стані в регіоні Високий Атлас.

У формації Тателт науковці виявили товстий шар вулканічного попелу, що зберіг зразки двох видів трилобітів. Завдяки рентгенівській візуалізації вдалося відтворити тривимірні зображення внутрішньої структури цих істот, включаючи деталізований вигляд їхніх антен і травні системи.

Результати дослідження пролили світло на складну анатомію навколо ротової області трилобітів, розвіявши суперечки щодо структури їхнього рота. Виявлено, що, на відміну від попередніх припущень, гіпостома (нижня частина рота) існувала окремо від верхньої губи, що підтверджено скануванням.

Крім трилобітів, вулканічний потік зберіг також мікроскопічних брахіопод, молюскоподібних істот, які жили в симбіозі з трилобітами. Це підтверджує, що обидва види загинули одночасно під час катастрофічного вулканічного виверження.

Два види трилобітів за мить до поховання в потоці вулканічного попелу 510 мільйонів років тому.  (Автор зображення: © проф. А. Ель Альбані, Університет Пуатьє.)

Ця знахідка є однією з небагатьох, де м’які тканини давніх істот збереглися завдяки унікальним умовам вулканічного потоку, подібно до того, як виверження Везувію зберегло місто Помпеї. Ці результати не тільки розширюють наші знання про вимерлі види, але й підкреслюють значення природних катастроф у збереженні історії життя на Землі.