П’ятниця, 20 Вересня

Міжнародна команда вчених із Нью-Йоркського університету в США та Університету Сегеда в Угорщині знайшли новий спосіб лікування депресії. Вони пропонують відновити певні сигнали у сфері мозку, відповідальної за нюх. Результати роботи опубліковані у журналі Neuron.

У дослідженні автори зосередилися на нейронах, які передають інформацію один між одним за допомогою електричних імпульсів. Для цього нервовим клітинам необхідно синхронізувати свою активність у єдиний ритм з іншими нейронами. Один із таких патернів називається «гамма», який повторюється близько 30 або більше разів на секунду.

Попередні дослідження показали, що під час депресії гамма-коливання порушуються в галузях мозку, які відповідають за обробку запахів та емоцій. До цієї області мозку також відноситься прилегла до порожнини носа нюхова цибулина, яка випромінює та проводить гамма-коливання всього мозку.

В експерименті на тваринній моделі мишей фахівці відключили функцію нюхової цибулини, що призвело до вираженої зміни поведінки, що нагадує депресію у людей. Після цього було проведено ще одне випробування, в якому, навпаки, усунули симптоми депресивного розладу майже на 40 відсотків (що практично відповідає нормальному стану). Цього вдалося досягти при використанні спеціального пристрою, який посилював гамма-сигнали в лімбічній системі мозку.

Відкриття ілюструє можливість використання гамма-коливань як потенційного методу лікування депресії та тривоги у випадках, коли традиційні способи є неефективними.