П’ятниця, 18 Жовтня

У захоплюючому повороті археологічного дослідження вчені вперше за 2000 років змогли побачити вміст запечатаного саркофагу, знайденого в гробниці Цербера біля Неаполя. Використовуючи мікрокамеру, вони проникли у щілину саркофагу та зробили унікальні знімки.

Таємниці запечатаної гробниці

Усередині саркофагу було виявлено тіло, вкрите саваном, яке чудово збереглося завдяки унікальним умовам запечатаної гробниці. Поруч із покійним знаходилися керамічні судини, мазі та стригілі (інструменти для очищення тіла). Така ретельність поховання вказує на те, що покійний був знатною особою, можливо, главою сім’ї, для якої і була збудована ця гробниця.

Зовнішній знімок нещодавно виявленої камерної гробниці поблизу Неаполя Авторство: EBU

Аналіз пилку та ДНК

Дослідники провели аналіз пилку та мікроскопічне дослідження інших поховань у гробниці. Вони виявили сліди марі та полину, які, ймовірно, використовувалися для бальзамування тіл. Також проводяться аналізи ДНК людських останків, що можуть дати додаткову інформацію про походження та спосіб життя покійних.

Подальші дослідження

Археологи продовжують досліджувати Гробницю Цербера та навколишній некрополь. Вони сподіваються, що подальші розкопки та аналізи допоможуть реконструювати історичний та соціальний контекст стародавньої спільноти, якій ще багато чого належить розкрити.

Деталь інтер’єру саркофага, який розкопують, із плащаницею та деякими похоронними деревами. Фото: Управління археології, образотворчого мистецтва та ландшафту столичної області Неаполя

Це відкриття є важливим кроком у вивченні історії та культури стародавнього світу. Воно демонструє, як сучасні технології можуть допомогти археологам розкривати таємниці минулого, не порушуючи спокою стародавніх поховань.