П’ятниця, 27 Вересня

Астрономи зробили захоплююче відкриття, яке може пролити світло на майбутнє нашої планети. Біля білого карлика, згаслої зірки, яка колись була схожа на Сонце, виявили планету розміром із Землю. Ця знахідка дає надію на те, що наша планета також може пережити смерть Сонця.

Відкриття через гравітаційне мікролінзування

Планетарну систему KMT-2020-BLG-0414, розташовану на відстані близько 4000 світлових років від Землі, виявили завдяки явищу гравітаційного мікролінзування. Коли невідомий об’єкт пройшов перед далекою зіркою, її світло посилилося в тисячі разів. Вивчивши це спотворення, вчені дійшли висновку, що його могла викликати лише планетарна система.

Система KMT-2020-BLG-0414: погляд у майбутнє

Система KMT-2020-BLG-0414 складається з білого карлика, газового гіганта або коричневого карлика, а також планети розміром із Землю. Ця планета знаходиться на відстані вдвічі далі від своєї зірки, ніж Земля від Сонця. Це відкриття підтверджує теорію про те, що деякі планети можуть пережити смерть своєї зірки та віддалитися від неї на безпечну відстань.

Зміна яскравості фонової зірки під час проходження планетарної системи. На правому знімку відсутність будь-яких видимих ​​об’єктів, які могли б дати альтернативне пояснення мікролінзування. Зображення : OGLE, CFHT, Keck Observatory

Майбутнє Землі

Через мільярди років Сонце перетвориться на червоного гіганта, поглинувши Меркурій і Венеру. Доля Землі залишається невизначеною: деякі вчені вважають, що вона також буде поглинена, інші – що вона віддалиться від Сонця. Нове відкриття дає надію на другий сценарій.

Життя на Землі: тимчасове явище

Навіть якщо Земля переживе смерть Сонця, життя на ній зникне набагато раніше. Приблизно через мільярд років розширення Сонця призведе до випаровування океанів і зробить умови на планеті непридатними для життя.

Відкриття планети біля білого карлика – це важливий крок у розумінні еволюції планетарних систем та долі нашої власної планети. Хоча життя на Землі має обмежений термін, сама планета може продовжити своє існування навіть після смерті Сонця.