Понеділок, 7 Жовтня

Марсохід NASA Perseverance зробив знімок гігантського пилового вихору на Марсі, висота якого сягає двох кілометрів. Це вражаюче явище, схоже на земне торнадо, було зафіксовано 30 серпня під час дослідження кратера Джезеро.

Марсіанські “дияволи”

На відміну від земних торнадо, марсіанські пилові “дияволи” значно слабші, але можуть досягати величезних розмірів. Вони утворюються внаслідок підйому теплого повітря і його змішування з холодним повітрям, що спускається вниз. Це створює обертові стовпи пилу, які можуть бути дуже високими.

Не пропустіть: Вчені виявили найбільшу літаючу істоту, яку коли-небудь бачив світ

Скріншот нещодавно опублікованого кадру пилового диявола (обведено) на Марсі, який був знятий марсоходом Perseverance 30 серпня.  (Кредит зображення: NASA/JPL-Caltech)

Важливість досліджень

Пилові “дияволи” відіграють важливу роль у формуванні марсіанського клімату і переміщенні пилу по поверхні планети. Вивчення цих явищ допомагає вченим краще зрозуміти атмосферні процеси на Марсі і створити точніші погодні моделі.

Характеристики “диявола”

За даними дослідників, зафіксований пиловий вихор знаходиться на відстані близько 4 км від марсохода і має ширину близько 60 метрів. Його висоту вдалося оцінити за довжиною тіні, яку він відкидає.

Перспективи досліджень

Марсохід Perseverance продовжує досліджувати кратер Джезеро і збирати дані про марсіанську атмосферу і клімат. Вчені сподіваються, що ця інформація допоможе нам краще зрозуміти Червону планету і підготуватися до майбутніх місій на Марс.