Космічний зонд NASA “Юнона”, продовжуючи свою захоплюючу місію з дослідження Юпітера та його супутників, зробив вражаюче відкриття – на Іо, найактивнішому вулканічному тілі Сонячної системи, з’явився новий вулкан. Ця величезна структура, що складається з вулкана та потоків лави, сформувалася за останні 25 років, демонструючи динамічну природу цього супутника.

Нові знімки, нові відкриття

Під час своїх останніх прольотів повз Іо у 2023 та 2024 роках “Юнона” зробила серію високоякісних знімків поверхні супутника. На одному з них вчені виявили новий вулканічний об’єкт, якого не було на зображеннях, отриманих зондом “Галілео” у 1997 році. Це свідчить про те, що вулкан сформувався відносно недавно, за останню чверть століття.

На одному з зображень вчені виявили новий вулканічний об’єкт, якого не було на зображеннях, отриманих зондом “Галілео” у 1997 році

Велетенська структура

Новий вулкан вражає своїми розмірами – він займає площу близько 180 км у довжину і ширину, що робить його найбільшою геологічною структурою, яка з’явилася на Іо за останні 25 років. Він складається з самого вулкана та потоків лави, які покриті червоною сіркою, що випала на поверхню після виверження.

Сліди активності

Знімки “Юнони” також показують інші ознаки активності на Іо. Наприклад, східна частина нового вулкана забарвлена ​​у червоний колір через викиди сірки. На західному боці видно два темні потоки лави, що простяглися на близько 100 кілометрів кожен. У місцях, де лава скупчується, високі температури випаровують заморожений матеріал, утворюючи сірі округлі відкладення.

Значення відкриття

Це відкриття дозволяє вченим краще зрозуміти геологічну активність Іо та процеси, що відбуваються на цьому супутнику. Воно також підтверджує, що Іо – це динамічний світ, який постійно змінюється під впливом вулканічної діяльності.

Майбутні дослідження

Зонд “Юнона” продовжує свою місію, і вчені сподіваються отримати ще більше даних про Іо та інші супутники Юпітера. Це допоможе розкрити нові таємниці цих захоплюючих світів та розширити наше розуміння Сонячної системи.