Вчені з Університету Дербі висунули сміливу гіпотезу: розкол між Європою та Північною Америкою ще не завершився, а отже, ці два континенти слід вважати одним. Це дослідження ставить під сумнів традиційне уявлення про сім континентів на Землі та пропонує новий погляд на тектонічні процеси, що формують нашу планету.

Ісландія: ключ до розгадки

Центральним об’єктом дослідження стала Ісландія, яка розташована на межі Північноамериканської та Євразійської тектонічних плит. Вчені оскаржують традиційну теорію про її утворення та припускають, що Ісландія, разом з Гренландсько-Ісландсько-Фарерським хребтом, містить фрагменти давніх континентів, які затонули під водою.

ROMP: новий протомікроконтинент

Дослідники називають цю нововиявлену структуру “Рифтове океанічне магматичне плато” (ROMP) та вважають, що вона є частиною як Європи, так і Північної Америки. Це відкриття свідчить про те, що розкол між цими континентами все ще триває, і вони насправді є одним континентом.

Докази та перспективи

Вчені планують провести подальші дослідження вулканічних порід в Ісландії та застосувати комп’ютерне моделювання, щоб підтвердити свою гіпотезу. Якщо вона виявиться правильною, це означатиме, що на Землі існує не сім, а шість континентів.

Традиційно вважається, що на Землі сім континентів: Європа, Азія, Африка, Північна Америка, Південна Америка, Австралія та Антарктида

Значення відкриття

Це дослідження має важливе значення для розуміння процесів формування континентів та тектоніки плит. Воно також може допомогти в пошуку корисних копалин та прогнозуванні майбутніх змін нашої планети.

Гіпотеза про зменшення кількості континентів на Землі з семи до шести є сміливою та інтригуючою. Вона ставить під сумнів усталені уявлення та відкриває нові перспективи для наукових досліджень. Чи підтвердиться ця гіпотеза в майбутньому, покаже час, але вона вже зараз змушує нас переосмислити наше розуміння геологічної історії та будови нашої планети.