П’ятниця, 5 Липня

Вчені з Каліфорнійського університету в Санта-Барбарі створили антибіотик широкого спектра дії, що не викликає резистентності бактерій. Висновки роботи описуються у журналі EBioMedicine.

Відкриття нового препарату сталося випадково: під час розробки спеціальної міні електростанції для підзарядки телефонів у польових умовах, що була заснована на мікробах. Пізніше з’явилася ідея модифікувати ці сполуки у потенційні антибіотики. Спочатку дослідники вирішили, що ці хімічні речовини можуть бути токсичними для клітин людини, але одна виявилася безпечною. Цей зразок виявився здатним знищити будь-який бактеріальний патоген, який тестували.

Унікальність препарату полягає в тому, що бактерії не виробляють стійкості до нього, що є основною перешкодою для створення нових антибіотиків.

Нові ліки також мають особливий механізм дії. На відміну від, наприклад, пеніциліну, який впливає на певну функцію мікробів, інноваційний антибіотик впливає на багато функцій одночасно: порушує бактеріальну мембрану, що призводить до деактивації патогену.

Надалі планується провести додаткові дослідження для визначення безпеки та ефективності препарату на людях, щоб виявити всі клінічні переваги та ризики.