Неділя, 19 Травня

Науковці виявили, що обійми та інші форми тілесного контакту можуть значно поліпшити фізичне та психічне здоров’я осіб різного віку. Вчені з Рурського університету в Бохумі, Німеччина, та Нідерландського інституту неврології провели огляд 212 наукових робіт, які підтверджують цю ідею.

Це дослідження, що включало дані 12 966 учасників, показало, що тілесний контакт допомагає знижувати відчуття болю, а також зменшує симптоми тривоги та депресії у як дітей, так і дорослих. За результатами дослідження, конкретний тип дотику (наприклад, обійми чи масаж) не є вирішальним, проте контакт з головою чи обличчям виявився особливо ефективним. Встановлено, що короткі та часті дотики мають позитивний вплив.

Дослідники також виявили, що тілесний контакт з неживими предметами, такими як ковдри або подушки, може бути корисним для фізичного здоров’я, але має менше значення для психічного здоров’я. Натомість, дотики від людей та тварин зазвичай корисні як фізично, так і психічно.

За даними науковців, дотики від батьків мають велике значення для новонароджених. Водночас, для літніх людей не так критично, наскільки добре вони знають особу, яка їх обіймає.

За словами нейробіолога Крістіана Кейзерса з Нідерландського інституту неврології, важливість дотику можна оптимізувати, хоча ключові фактори можуть бути неочікуваними. Хоча великі мета-аналізи, такі як цей, показують загальні тенденції, реакції на дотик можуть сильно відрізнятися між індивідуумами.

Важливо, що дотик повинен бути згодним, а дані підкреслюють, що збільшення фізичного контакту з іншими може значно покращити багато аспектів нашого здоров’я. “Якщо вам хочеться обійняти когось із сім’ї чи друзів, не соромтеся — головне, щоб обидві сторони були на це згодні,” закликає Джуліан Пакхайзер з Рурського уніуніверситету Бохум. Важливо пам’ятати, що, хоча дотик може мати терапевтичні властивості, він повинен бути взаємно прийнятним і комфортним для всіх учасників.

Це дослідження підкреслює значення фізичного контакту як інструменту для покращення загального благополуччя. Враховуючи, що дотик є одним із найраніших розвинутих органів чуття у людини, його роль у нашому емоційному та фізичному здоров’ї не можна недооцінювати. Зокрема, у сучасному світі, де багато з нас можуть відчувати ізоляцію або самотність, обійми та інші форми фізичного контакту можуть слугувати важливим засобом для підтримки ментального здоров’я та соціального зв’язку.