Вчені з Китаю виявили найменше з відомих на сьогодні яєць динозаврів, що належить новому виду. Це відкриття стало результатом трирічного дослідження після знайдення кладки з шести яєць на будівельному майданчику в місті Ганьчжоу у 2021 році. Воно проливає нове світло на різноманіття та еволюцію динозаврів у пізньому крейдовому періоді.

Новий вид Minioolithus ganzhouensis

Після детального аналізу дослідники встановили, що ці яйця належать до нового роду та виду Minioolithus ganzhouensis, класифікованого як непташиний теропод.

Яйце, що вразило вчених своїми малими розмірами, мало довжину лише 29 мм. Незвичайними виявилися також нерегулярне розташування яєць у кладці та орнамент їхньої поверхні, що нагадував вузлуваті й червеобразні візерунки. Внутрішня структура показала поступовий перехід між двома шарами, що є рідкісною характеристикою.

Використання сучасних технологій

Для аналізу використали сучасні технології, зокрема електронну мікроскопію та дифракцію зворотного розсіювання електронів, що допомогли дослідити структуру яєць і розкрити їхні унікальні властивості. Мікро-КТ-сканування дозволило детально вивчити стан скам’янілостей і виявити особливості репродуктивної системи нового виду динозаврів.

Виклик попереднім теоріям

Відкриття кидає виклик попереднім уявленням про розмір і морфологію яєць тероподів, збагачуючи уявлення про різноманіття репродуктивних стратегій динозаврів у пізньому крейдовому періоді. Науковці підкреслюють, що це відкриття має велике значення для розуміння еволюції динозаврів.

Дослідники продовжать аналіз місця знахідки та сподіваються визначити вид динозавра, який відклав ці яйця. Це допоможе глибше зрозуміти процес формування яєць, розвиток ембріонів та загальні особливості розмноження динозаврів. Відкриття також демонструє, що навіть у добре досліджених регіонах можна знайти щось нове і важливе для науки.